Här nedan följer några bra tips för att eleverna ska lyckas på matematiklektionerna.
Fler tavlor i klassrummet gör att eleverna blir mer aktiva i lärandet. Formativ bedömning underlättas, läraren följer elevernas lärande på tavlan
Tydlig planering gör det lätt för eleverna att vara delaktiga och ta ansvar för sina studier.
Läraren placerar eleverna vid kursstart i klassrummet. Detta för att matematiken ska stå i centrum och vem man jobbar med. Vi gör detta för att öka engagemanget och undvika mindre studiemotiverade grupperingar. Placeringen är inte statisk utan ändras vid vissa tidsintervaller. Skapar en större trygghet i klassrummet.
/ Åke Lindqvist, förstelärare Tullängsgymnasiet, Malin Martinsson, förstelärare Rudbecksgymnasiet
Senast uppdaterad:
Publicerad:
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.
Telefon: 019-21 10 00
Öppettider: Vardagar kl. 8–16.30
Besöksadress: Näbbtorgsgatan 10
Öppettider: Vardagar kl. 10–16
E-post till servicecenter