Gå till innehåll
Sök
meny

Här hittar du praktiska instruktioner för arkivering av analog och digital information.

Att tänka på

  • Handlingar kan levereras tidigast fem år efter att de avslutats i verksamheten.
  • Stadsarkivet tar inte emot handlingar som ska gallras.
  • Om leveransen är grovt felaktig och inte följer nedanstående instruktioner kommer Stadsarkivet sända tillbaka leveransen till er för att åtgärdas.
  • Är du osäker på hur du ska förbereda leveransen?
    Kontakta oss!

Kontakta oss innan

Kommunala bolag ska kontakta Stadsarkivets funktionsbrevlåda för att skicka arkivleverans. Kommunens verksamheter levererar enligt rutinerna på intranätet.

Instruktioner för kommunala bolag

Senast uppdaterad:

Publicerad:

Kontakta Örebro stadsarkiv

Kontakta Örebro kommuns servicecenter

Telefon: 019-21 10 00 

Öppettider: Vardagar kl. 8–16.30

Besöksadress: Näbbtorgsgatan 10

Öppettider: Vardagar kl. 10–16

E-post till servicecenter

 servicecenter@orebro.se