Felsöka vård- och stödmobiler
Guiden visar hur du kan göra en felsökning på vård- och stödmobiler (gäller endast för androidenheter).
Börja med att kolla så att du är uppkopplad på Global Protect
1. Kontrollera att Global protect kan koppla upp sig, (det här behöver man göra med jämna mellanrum).
2. Se till att mobildata är påslaget.
3. Starta Global protect, klicka på connect.
4. Om du får frågan att välja certifikat, så klicka på Välj.
Kontrollera att mobilen har en kod till skärmlåset
Tänk på att skärmkoden ska vara komplex. Upprepade eller efterföljande siffror, ex. 1111 eller 1234, tillåts inte.
Om Treserva inte fungerar
1. Se till att Global protect är uppkopplad innan treserva-appen startas.
Kolla även så att den förifyllda URL-adressen är rätt: https://treserva-mobile.orebro.se/treservaweb_prod.
Om det inte fungerar så kan du prova att rensa treserva-appen på data:
2. Klicka och håll på Treserva-ikonen tills den grå rutan kommer upp.
3. Klicka sedan på i:et. Då öppnas Appinfo.
4. Scrolla ner och klicka på Lagring.
5. Klicka på Rensa data.
6. Klicka OK.
LOV-företag
1. Kontrollera att mobilens serienummer finns med i listan över företagets mobiler.
2. Kontrollera att det är exakt rätt serienummer inskrivet. Du hittar serienumret under Inställningar/Om telefonen.
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.