Registrera mobilnummer för att återställa lösenord (extern användare)

Denna guide vänder sig till alla externa aktörer. Den här guiden visar dig hur du registrerar ditt mobiltelefonnummer i lösenordsportalen, så att du själv kan byta ditt inloggningslösenord om du glömt det, eller när systemet uppmanar dig att göra det.

Förutsättningar

  • Guiden förutsätter att du har ett aktivt lösenord som ska bytas. Om du inte har något aktivt lösenord behöver du kontakta din chef eller kontaktperson i Örebro kommun.
  • Om du byter telefonnummer måste du göra om registreringen.

För chef/behörig beställare

Om en extern användare har glömt sitt lösenord så skickar du in Anmälan om registrering till lösenordsportalen.

1. Gå till lösenordsregistreringen

Gå in på https://pwreg.orebro.se/ Klicka på Nästa.

2. Ange ditt nuvarande lösenord

På sidan ser du ditt användarnamn. Ange nuvarande lösenord och tryck Nästa.

3. Lägg in mobilnummer

Kontrollera att användarens mobilnummer stämmer, eller uppdatera det. Om det är en arbetsmobil ska du använda det numret i första hand. Om inte, så kan du registrera ett privat nummer.

Tryck på Nästa, sedan är registreringen klar.

Senast uppdaterad:

Publicerad: