Lägga till en medorganisatör till teamsmöte

Guiden visar hur du till ett bokat teamsmöte kan lägga in medorganisatörer som kan hantera mötet.

När du har bjudit in personer till mötet kan du lägga till upp till 10 medorganisatörer för att hantera mötet. Medorganisatörer visas som ytterligare organisatörer i mötesdeltagarnas lista och har de flesta av mötesorganisatörens funktioner.

Om du vill lägga till medorganisatörer i ett möte kontrollerar du att de personer du vill lägga till redan är obligatoriska deltagare och följer sedan stegen härunder.

1. Öppna Teams och välj Kalender i menyn.

2. Välj mötet som det gäller, högerklicka på det och välj sedan Redigera.

3. Välj Fler alternativ > Mötesalternativ.

4. Använd sedan nedåtpilen och markera namnen på de ytterligare medorganisatörerna.

Medorganisatörer måste finnas i samma organisation som mötesorganisatören eller använda ett gästkonto i samma organisation

Senast uppdaterad:

Publicerad: