Ersättning för parkeringsavgift

Den här guiden visar hur du registrerar ersättning för utlägg av parkeringsavgift som din medarbetare haft.

I första hand ska medarbetaren registrera detta i Personec självservice.
Här finns alla guider för medarbetare.

Om moms är specificerat på kvittot ska det också registreras, hur du gör detta ser du i guiden för momsersättning.

1. Öppna Personec och välj Chef.

2. Klicka på Beslut & Rapportering.

3. Klicka på Organisation och välj den gren i trädet där din personal finns (välj en gren som inte har en svart pil bredvid sig) Observera att Sökning på underliggande enhet måste vara ibockad.

4. Klicka på Välj.

5. Klicka på Rapportering och välj Tillägg/Avdrag.

6. Välj Alla Perioder.

7. Välj eventuell Kategorigrupp (du är meddelad av HR Lön om du har en kategorigrupp tilldelad, annars lämna blankt).

8. Välj Anställd i listan.

9. Klicka på Alla.

10. Klicka på Visa för att få fram en vy över alla tillägg/avdrag som finns registrerad på din medarbetare.

11. Klicka på Ny.

12. Välj Resor/Traktamente som typ.

13. Välj Parkeringsavgift som orsak.

14. Fyll i datum som står på kvittot i Datum From och Datum Tom.

15. Fyll i beloppet utan moms för avgiften, om moms finns på kvittot.

16. Klicka på Nytt Konto om ersättningen ska belasta ett annat konto än det som medarbetaren är anställd/fördelad på.

Observera att denna punkt används bara om du har klickat på Nytt konto, annars gå direkt till punkt 19. Fyll i Förv/Rn1, REN, Verksamh manuellt (17) eller klicka på Välj org för att välja ett kostnadsställe i organisationsträdet.

18. Klicka på OK och sedan Beviljad.

19. Klicka på Spara.

Senast uppdaterad:

Publicerad: