Återställ ditt lösenord (extern användare)

Denna guide vänder sig till alla externa aktörer. Du kan själv byta ditt inloggningslösenord om du glömt det, eller när systemet uppmanar dig att göra det.

Ditt mobilnummer, tillsammans med en personlig kod som du får på sms, garanterar din identitet innan du byter lösenord.

Förutsättningar

  • Du behöver först registrera din mobiltelefon för att kunna byta lösenord. Läs guiden för att registrera här: Registrera din mobiltelefon för att byta lösenord
  • Den här guiden gäller endast byte av lösenord på din inloggning mot kommunen. Det förutsätts att du har en aktivt lösenord som ska bytas. Om du inte har något aktivt lösenord behöver du kontakta din chef.

1. Gå till sidan Inloggningsassistenten

 https://pwreset.orebro.se/

Ange ditt användarnamn eller e-postadress. Klicka Nästa

Nu kommer det att skickas en säkerhetskod  till telefonnumret som har registrerats.

2. Skriv din säkerhetskod

Fyll i den sexsiffriga säkerhetskod som du fick via mobilen. 

Klicka Nästa.

3. Ange ett nytt lösenord som du tidigare inte har haft

Lösenordet skriver du två gånger och det behövs minst åtta tecken. Du får använda bokstäver och siffror. Observera att du inte kan använda Å, Ä eller Ö i ditt lösenord.

Klicka Nästa.

4. Lösenordet är återställt

När nedanstående bild och text kommer upp är det klart och lösenordet är återställt.

Senast uppdaterad:

Publicerad: